جای جوش، معمولا به صورت، چاله ها، بافت های ناهموار و منافذ پوستی پر شده ،دیده میشود آکادمی پوست آمریکا (AAD)، گزارش می دهد، که 50 میلیون آمریکایی با این وضعیت شدید پوست مواجه هستند. جای جوش خفیف ،خود به خود درمان میشود ، در حالی که جای جوش عمیق ،ممکن است برای تمام عمر باقی بمانند این داروهای خانگی طبیعی، در موارد عفونت شدید یا زمانی که جوش خارش، فشرده یا خراشیده میشود، مفید هستند ؛ درمان های خانگی شامل گیاه چوب ساندال، یخ، گوجه فرنگی، خیار، تخم مرغ، زردچوبه، آلوئه ورا، سرکه سیب، آب لیمو، عسل، آب، روغن اسطوخودوس، پنیر زیتون و انواع محصولات ارگانیک که در مورد روش های استفاده از آنها برای درمان جای جوش صورت خواهیم گفت.درمان جای جوش
درمان جای جوش
 

نسخه های درمان های خانگی جای جوش:

آب خیار مناسب برای جای جوش

آب خیار، یک تونر پوستی مناسب است که بافت پوست را بهبود می بخشد خیارها، التهاب را کاهش می دهند، پوست را تسکین می دهند و زخم های ناشی از جوش را بهبود می دهند.
 
درمان جای جوش صورت

استفاده از آب خیار برای بهبود جای جوش

برش های گوجه فرنگی برای کم رنگ شدن جوش

تکه های گوجه فرنگی ،باعث کم رنگ شدن جای جوش میشود. دلیل آن ناشی از ویتامین A و کاروتن ها در گوجه فرنگی است، که نه تنها رنگ قرمز دارند، بلکه ترکیبی از آنتیاکسیدانی هستند که می توانند بافت های آسیب دیده را بهبود بخشیده و رشد سلول های سالم را ترویج دهند.
 

 گوجه فرنگی برای کم رنگ شدن جای جوش

شیره چوب صندل

مخلوطی از شیره چوب صندل را ،در گلاب مخلوط کنید و آن را روی صورت خود بگذارید و صبح روز بعد بشویید این روند را تا زمانی که بهبودی قابل توجهی در جای جوش مشاهده شود ،ادامه دهید. تاثیر مثبت چوب صندل ، در مراقبت از پوست بسیار شناخته شده است در واقع، برای سالهای سال یکی از عناصر سنتی و ضروری لوازم آرایش برای زنان در هند بوده است حتی امروزه، مارک های متعددی وجود دارند، صابون هایی را تهیه می کنند که چوب ساندال از اجزای تشکیل دهنده اصلی آن است.

پودر صندل و گلاب

مصرف ماسک پودر صندل سرخ به همراه گلاب 15 دقیقه بر روی پوست در درمان این عارضه پوستی بسیار مفید است.

روغن درخت چای

روغن درخت چای، یکی از محبوب ترین داروها برای درمان مشکلات جوش است این روغن رقیق شده، را روی جوش اعمال کنید. یک باور قوی وجود دارد که این روغن، شامل Terpinen-4-ol است که فعالیت باکتری را از بین می برد و باکتری ها را به طور دائمی می کشد. باکتری های Propionibacterium و دیگر باکتری های خطرناک، که روی پوست شما ساکن هستند و به سرعت در معرض تبدیل شدن به جوش هستند را، خنثی می کند.

تاثیر فوق العاده سفیده تخم مرغ بر درمان جای جوش

سفیده تخم مرغ، به راحتی در درمان جای جوش موثر است با استفاده از یک پنبه ،سفیده تخم مرغ را برای مدت یک شب روی جای جوش قرار دهید، تا بهترین اثر را داشته باشد تخم مرغ ،حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند و با استفاده مستقیم از آن، شما می توانید روند بهبود را سرعت دهید. پروتئین، بافت های سلولی و عضله ای است، بنابراین وقتی به طور مستقیم استفاده شود. بهترین و سریع ترین تاثیر را خواهد داشت.
 

جای جوش صورت

استفاده از سفیده تخم مرغ روشی ساده برای درمان جای جوش

گیاهان مناسب برای درمان جای جوش و اسکار پوست صورت

گیاهان مانند زردچوبه، آلوئه ورا و مریم گلی نیز در درمان جای جوش موثرند
زردچوبه، برای هزاران سال در خاورمیانه به عنوان یک محصول زیبایی استفاده میشده است و زردچوبه برای درمان جای جوش مفید است.
مریم گلی و آلوئه ورا به عنوان گیاهان شفا دهنده، شناخته شده اند ، که می توانند به بهبود جای جوش کمک کنند.
مریم گلی را ،در آب گرم بشویید و زمانی که خنک شد، آن را بر روی پوست بمالید.
آلوئه ورا می تواند، به طور مستقیم روی پوست اعمال شود، دست هایتان را به مقدار کمی عصاره آلوئه ورا آغشته کنید و اگر می توانید آن را هرروز به پوستتان بمالید. با انجام اینکار تا حد زیادی می توانید جای جوش ها را از بین ببرید، و نیز از شیوع مجدد جوش پیش گیری کنید.

ماسک شنبلیله برای درمان جای جوش

برای درمان جای جوش و اسکار پوست صورت خمیری از پودر دانه های رسیده شنبلیله و آب تهیه کنید و مانند ماسک بر روی صورتتان قرار دهید. تا حد ممکن که می توانید تحمل کنید اجازه دهید این خمیر روی پوستتان باقی بماند.
روش دیگر : می توانید چند دانه شنبلیله را در مقداری آب بجوشانید، با هم ترکیبشان کنید و وقتی که سرد شد آن را به صورتتان بمالید.

پاک کردن جای جوش با سرکه سیب

این یک تونر خوب است، که به پاک کردن زخم و جای جوش کمک میکند سرکه، یک مایع قوی است که جریان خون را شدت میبخشد، و در نتیجه سرعت بهبود و بازسازی سلول ها را افزایش می دهد.
 

استفاده از سرکه سیب برای درمان جای جوش

درمان جای جوش با مصرف آب لیمو

از لیموی تازه یا آب لیمو برای درمان جای جوش استفاده کنید ، آن را ،روی جای جوش بمالید و بعد از مدتی بشویید املاح سفید کننده آب لیمو، باعث می شود که جای جوش ها کمتر دیده شوند.
آب لیمو، همچنین در حذف سلول های مرده پوست و بازسازی سلول های جدید مفید است.
 


مصرف آب لیمو تازه روشی ساده برای از بین بردن جای جوش


پوست لیمو و عسل از بهترین روش های درمان جوش

استفاده از ماسک پوست لیمو ترش به همراه عسل روزانه 10 دقیقه بر روی پوست در درمان جای جوش فوق العاده است.
 

مصرف پوست لیمو و عسل برای درمان جای جوش


مصرف عسل برای درمان جای جوش 

عسل، یک مرطوب کننده طبیعی است، که در درمان جای جوش مورد استفاده قرار می گیرد خوردن عسل و استفاده از ماسک عسل روی صورت، دو راه است که در درمان جای جوش موثر هستند.
 

فواید بی نظیر مصرف عسل برای درمان جای جوش

آب بهترین روش برای درمان جوش

آب ،احتمالا بهترین روش برای درمان جای جوش است شما باید مقدار زیادی آب بنوشید، زیرا در تخلیه سموم بدن و احیاء آن کمک می کند.آب ،همچنین در از بین بردن سلول های مرده پوست و کمک به تشکیل پوست سالم کمک می کند. مصرف آب آشامیدنی صبحگاهی، به طور خاص به سم زدایی کمک می کند.